Wśród osób dojrzałych wiele jest takich, które nie korzystają z internetu lub robią to sporadycznie. Zdaniem młodszych pokoleń dzieje się tak, ponieważ ich starsi bliscy nie mają potrzeby użytkowania sieci. Uważa tak 40 proc. badanych, jak wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. Tymczasem sieć oferuje wiele możliwości, które poprawiają jakość życia i zmniejszają poczucie wykluczenia społecznego.
Według reprezentantów i reprezentantek młodszych pokoleń, jeśli starsi członkowie ich rodzin korzystają z internetu, to najczęściej w celach takich jak: skontaktowanie się z bliskimi osobami oraz sprawdzanie wiadomości z Polski i ze świata. Nie wszyscy dojrzali wiekiem mają świadomość, że w świecie online można również zrobić zakupy, zapisać się do lekarza czy rozwijać swoje zainteresowania.
Emerytura na koncie
Blisko 5 milionów młodych Polaków twierdzi, że starsze pokolenie obawia się niebezpieczeństw związanych z bankowością internetową. Poświęcony czas na naukę poprawnego korzystania z internetowego konta w banku, zdecydowanie się opłaci np. przy szybkim, bezkolejkowym opłaceniu rachunków za prąd czy gaz. Dużym udogodnieniem jest także możliwość otrzymania emerytury na konto bankowe i zarządzanie nią online.
Zakupy nie tylko w osiedlowym sklepie
Produkty spożywcze, książki, kosmetyki, ubrania – wszystko to i o wiele więcej można zakupić nie wychodząc z domu. Opcja zakupów internetowych jest szczególnie wygodna dla osób starszych – bez męczącej wycieczki do sklepu, dźwigania ciężkich toreb oraz stania w kolejkach.
Miejsce na naukę i rozrywkę
Internet to również doskonałe narzędzie rozrywki i rozwijania zainteresowań. Dzięki platformom z wideo można obejrzeć wybrany film lub serial w dowolnym momencie. Najnowsze plotki na temat ulubionych aktorów czy celebrytów można znaleźć na bezpłatnych serwisach plotkarskich.
Pomocna kampania Aasy Netu
W nauce bliskich korzystania z internetu, warto wesprzeć się gotowymi, bezpłatnymi materiałami edukacyjnymi. Właśnie w tym celu powstała internetowa akcja edukacyjna Aasy Netu, mająca na celu aktywizację cyfrową osób starszych, przy wsparciu młodszych. Na stronie www.aasynetu.pl dostępne są filmy edukacyjne oraz gotowe informacje do pobrania, dzięki którym starszym osobom łatwiej będzie wejść w internetową rzeczywistość.
Link do strony internetowej z bezpłatnymi materiałami edukacyjnymi
***
Metodologia badania „Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”
Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2018 roku przez Kantar Public na zlecenie Aasa Polska, metodą CAWI (wywiadów internetowych), na ogólnopolskiej grupie 1000 osób w wieku 15-35 lat, które posiadają rodziców, teściów i/lub dziadków.
Kampania Aasy Netu
Internetowa akcja edukacyjna „Aasy Netu” została zainicjowana przez firmę Aasa Polska w czerwcu 2017 roku w celu aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Na stronie aasynetu.pl udostępniono multimedialny program nauczania dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowników Internetu. Dzięki serii filmów i materiałów edukacyjnych, przy wsparciu ekspertów i swoich bliskich, osoby początkujące w łatwy sposób nauczą się np. robić zakupy on-line, założyć internetowe konto w banku, zachować bezpieczeństwo w sieci, a także pisać maile, korzystać z Facebooka, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w internecie. Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki.
Więcej informacji: www.aasynetu.pl
O Aasa Polska S.A.
Aasa Polska S.A. jest technologiczną firmą finansową o skandynawskich korzeniach, specjalizującą się w udzielaniu pożyczek ratalnych dla konsumentów oraz małego biznesu, w oparciu o zasady odpowiedzialnego pożyczania. Firma nie udziela pożyczek krótkoterminowych, dba o rozwój rynku i klienta. Ściśle współpracuje z instytucjami branżowymi takimi jak Biuro Informacji Kredytowej i Biura Informacji Gospodarczej – ERIF i Infomonitor. Jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce i partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Łączy pozytywne cechy oferty banków z propozycją firm pożyczkowych – szybkość, prostotę, transparentność i bezpieczeństwo. Wchodzi w skład grupy Aasa Global z siedzibą w Estonii, założonej w 2011 roku i prowadzącej działalność pożyczkową również w Finlandii i Szwecji.
Więcej informacji: www.aasaglobal.com/poland/, www.aasapolska.pl
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/internet-oknem-na-swiat-dla-starszych-pokolen